مطالب علمی و خبری

اعتباربخشی دانشگاه‌ها از دستاوردهای مهم برنامه تحول و نوآوری آموزش هست

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اثرات مثبت بسته های تحول و نوآوری در دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: یکی از اقداماتی که در راستای این بسته ها انجام شد اعتباربخشی موسسه ای دانشگاهها هست که باعث شده کاستی های موجود در دانشگاهها رفع شود و بسترهای ارتقای کیفیت آموزش را فراهم آورد.

دکتر عبدالله رفیعی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های ۴ سال آینده دانشگاه در جهت توسعه آموزش علوم پزشکی گفت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی اهواز توسعه آموزش هست و در همین راستابرنامه‌هایی تدوین شده هست که می‌توان باعث ارتقای حوزه آموزش در دانشگاه شود.

دکتر رفیعی به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای توسعه روابط بین الملل در حیطه آموزشی با تاکید بر پذیرش دانشجوی خارجی بویژه در مقاطع تکمیلی و هم‌چنین تدوین پروژه‌های مشترک بویژه در مرحله پژوهشی دانشجویان مقاطع تحصیلی تخصصی و تحصیلات تکمیلی اشاره کرد؛ و گفت: طبق برنامه‌های تعیین شده در این دوره تلاش می‌کنیم در جهت توسعه آموزش مجازی در سطوح تمامی رشته‌ها و نیز ارتقا سطحی کیفی آموزشی با بهره‌وری بیشتر و بهینه از نیروی انسانی اقدامات موثری صورت بپذیرد.

وی در ادامه تهیه و تامین تجهیزات و امکانات آموزشی و توجه به حوزه اعتباربخشی را نیز از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی آینده دانشگاه علوم پزشکی نام برد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی جهت ماموریت گرایی فعالیت‌های آموزشی با تاکید بر قابلیت‌ها و توانمندی های تخصصی دانشگاه و نیازهای منطقه‌ای بتوانیم در توسعه آموزش گام‌های مثمر ثمری را برداریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشارکت فعال اعضا هیات علمی در بازنگری و تدوین بسته های آموزشی را در اجرای طرح تحول و نوآوری آموزشی را مهم دانست و افزود: دادن اختیارات و تفویض آن‌ها به مناطق آمایشی در راستای طرح تحول آموزش نیز کمک زیادی به اجرای این طرح می کند.

دکتر رفیعی با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه‌ علوم‌پزشکی اهواز در اجرای طرح تحول آموزش عنوان کرد: خوشحالیم که اعلام کنیم این دانشگاه توانسته هست در اجرای اعتباربخشی مراکز آموزشی که در ارزیابی اخیر وزارت متبوع مورد تائید قرار گرفته هست تجارب موفقی را به اشتراک بگذارد و در زمینه توسعه آموزش مجازی و اجرای بسته اخلاق حرفه‌ای و هم‌چنین آموزش گسترده‌تر فراگیران در حوزه اخلاق اقدامات قابل قبولی را انجام و نتایج خوبی را ارئه دهد

وی افزود: البته در بعضی حوزه ها مانند بین المللی کردن آموزش پزشکی و برآورد نیروی انسانی نظام سلامت چالش هایی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز وجود دارد ولی در حوزه مرجعیت علمی و ماموریت‌گرایی توجه و تلاش‌های جدی را انجام دادیم و دستاوردهای خوبی را حاصل کردیم و انشالله با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های بیشتر بتوانیم در بقیه زمینه‌ها نیز موفق عمل نماییم.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص مهم ترین دستاورد و نتایج حاصل از اجرای بسته های تحول در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: قطعا اجرای این طرح نتایج و دستاوردهای مثبت زیادی داشته هست؛ توجه به ماموریت گرائی و ایجاد زمینه جهت تحقق اهداف آن و گسترش آموزش مجازی از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح هستند؛  هم‌چنین در حوزه تبدیل مراکز آموزشی به دانشگاه‌های نسل سوم نیز بستر سازی خوبی برای این حرکت در سطح کشور صورت گرفته هست.

دکتر رفیعی توجه و توسعه اخلاق حرفه‌ای را از دیگر دستاوردهای طرح تحول آموزش خواند و گفت: اعتباربخشی مراکز آموزشی و تلاش برای رفع کاستی‌های مربوطه حرکت بسیار مثبتی بود که می‌تواند منجر به ارتقاء سطح کیفی آموزشی در دانشگاه شود و این اقدام از دیگر نتایج اجرای این بسته ها هست.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین این بسته ها سبب توجه به آموزش بین‌الملل و به‌کارگیری نظرات اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها در کل کشور از طریق تفویض بعضی از اختیارات وزارت متبوع به مناطق آمایشی بر اساس ماموریت‌های ویژه دانشگاه‌های و مناطق آمایشی شده هست.

انتهای پیام